Ważne informacje

Przewodnik paszportowo-wizowy


Dokumenty

Każdy uczestnik wyjazdu (włączając dzieci i niemowlęta) zobowiązany jest do posiadania ważnego dokumentu tożsamości – dowodu osobistego lub paszportu, w zależności od kraju, do którego się udaje. Prosimy zwrócić uwagę na datę ważności paszportu. Zwykle wymagane jest, by dokument ten był ważny jeszcze 6 miesięcy przed datą powrotu do kraju, a gdy udajemy się do Indii, nawet rok. Na zbiórkę na lotnisku (na 2 godziny przed wyjazdem) lub na zbiórkę na wyjazd autokarem (na pół godziny przed odjazdem) należy zabrać ze sobą umowę oraz wymagany dokument tożsamości. Do stanowiska Biura Podróży ITAKA na lotnisku zgłaszamy się tylko w wypadku wyjazdów do Tunezji oraz wycieczek i wczasów realizowanych liniami rejsowymi, w przypadku konieczności odebrania dokumentów wizowych lub wtedy gdy jest to zaznaczone na umowie, w pozostałych przypadkach udajemy się bezpośrednio do stanowiska odprawy.

Opieka rezydenta/pilota

Wszyscy klienci objęci są opieką pilota (wyjazdy autokarowe) lub rezydenta (wycieczki samolotowe). Jest to przedstawiciel naszego biura odpowiedzialny za transfery, zakwaterowanie, spotkania informacyjne. U rezydenta można także wykupić wycieczki fakultatywne. Rezydent i pilot to osoby kontaktowe w sytuacjach awaryjnych. Zwykle rezydent nie mieszka z grupą w hotelu, pełni on dyżury kilka razy w tygodniu.

Ponadto, informacje związane z pobytem i powrotem do kraju, dyżurami i kontaktem do rezydenta znajdują się na tablicy informacyjnej w każdym hotelu. Warto śledzić informacje, które się tam znajdują

Standard hotelu

W opisach stosowana jest lokalna kategoryzacja (np. klucze, gwiazdki), jednak w katalogu zawsze podana jest także subiektywna ocena standardu hotelu wg ITAKI, jeśli jest ona inna niż oficjalna.

Doba hotelowa

Wg ogólnie przyjętych zasad doba hotelowa trwa od godziny 14:00 do godziny 10:00, co w przypadku późnych powrotów do kraju oznacza, że należy opuścić pokój do godziny 10:00 bez względu na godzinę zakwaterowania, bagaż zwykle składowany jest w oddzielnym pokoju

Wycieczki fakultatywne

Klienci mają możliwość wzięcia udziału w wycieczkach fakultatywnych organizowanych na miejscu. Są to wycieczki organizowane do najbardziej ciekawych, urokliwych, znanych i polecanych miejsc w regionie. Wycieczki są prowadzone w języku polskim. Klienci uczestniczący w wycieczkach fakultatywnych nie otrzymują zwrotu za niewykorzystany w tym czasie pokój hotelowy i posiłki.

Podróż samolotem

Prosimy o punktualne pojawienie się na zbiórce, na dwie godziny przed wylotem, duże spóźnienie może wiązać się z brakiem możliwości odprawienia i wylotu. Pracownicy Salonu Firmowego Biura Podróży Itaka w Koninie na 1 dzień przed wylotem telefonicznie potwierdzają godziny przelotu. Aby jednak uniknąć wszelkich nieporozumień związanych z ewentualnymi zmianami godzin przelotu, awaryjnymi sytuacjami związanymi z nieprawidłowym numerem telefonu, niemożnością kontaktu, bądź błędem pracownika, prosimy o sprawdzenie godzin przelotu na naszej stronie w zakładce Moja rezerwacja, bądź kontakt z naszym biurem.

Na umowie zaznaczony jest przewoźnik i dopuszczalna waga bagażu. Zwykle jest to 20 kg w luku głównym i 5 kg bagażu podręcznego. W przypadku zmian limitów bagaży lub połączeń specjalnych pracownik naszego biura przekaże Państwu odpowiednią informację. Wolne od opłat są: składany wózek dziecięcy, torba/koszyk do przenoszenia niemowlęcia lub w pełni składany wózek inwalidzki. Sprzęty takie jak: rower, deska surfingowa, kije golfowe, zabierane są do samolotu za dodatkową opłatą ustalaną przez linie lotnicze.

Sugerujemy oznakowanie bagażu głównego jak i podręcznego nalepką/ zawieszką z adresem. Przypominamy o aktualnych przepisach dotyczących bagażu kabinowego(podręcznego), w takim bagażu NIE mogę się znaleźć taki przedmioty jak: płyny powyżej 100ml, ostre narzędzia, broń palna, materiały wybuchowe oraz jakiekolwiek przedmioty, które mogą być uznane przez obsługę lotniska za niebezpieczne podczas lotu. Szczegółowe informacje mogą Państwo sprawdzić na stronie internetowej lotniska.

Ubezpieczenie

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, każdy uczestnik wyjazdu jest ubezpieczony w pakiecie podstawowym od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz kosztów leczenia do 15 000 Euro. Uprzejmie Informujemy, że mają Państwo możliwość wykupienia dodatkowych ubezpieczeń: ubezpieczenia od rezygnacji (obejmuje udokumentowane sytuacje losowe, zwrot do 80% lub 100% wartości poniesionych kosztów), ubezpieczenia od chorób przewlekłych, a także gwarancję niezmienności ceny. W przypadku nagłej choroby, wypadku należy liczyć się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów na miejscu np. wizyta lekarska, wykupienie leków. Koszty te firma ubezpieczeniowa zwraca po powrocie do kraju na podstawie przedstawionych rachunków i zaświadczeń (szczegóły zawarte są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia).

Bezpieczeństwo

W krajach Basenu Morza Śródziemnego nie występują zwykle dolegliwości żołądkowe związane z odmienną kuchnią. Odmienna flora bakteryjna może negatywnie na nas wpływać w Egipcie i krajach egzotycznych. Zalecamy picie wody butelkowanej, ostrożność w jedzeniu i piciu i zabranie podstawowych leków: środków zapobiegających niestrawności i problemom żołądkowym, środków przeciwgorączkowych i przeciwbólowych i leków stosowane w ewentualnych chorobach przewlekłych. Na plaży należy pamiętać o kremach do opalania z filtrem UV, okularach słonecznych oraz nakryciu głowy, podczas plażowania czy zwiedzania. W dalsze podróże zalecamy także zaopatrzyć się w środki przeciwko insektom.

W nagłym przypadku, gdy zachodzi konieczność wizyty u lekarza, pozostania w szpitalu lub specjalistycznej opieki, klient powinien zgłosić to telefonicznie rezydentowi oraz ubezpieczycielowi. Numery telefonów do ubezpieczyciela oraz numer polisy ubezpieczeniowej znajdą Państwo w dokumentach podróży.



  • KATALOGI
  • ZIMA 2016/17
    BLISKO I CIEPŁO
    Przejrzyj online

    ZIMA 2016/17
    EGZOTYKA
    Przejrzyj online

    ZIMA 2016/17
    ZIMA, BIAŁE SZALEŃSTWO
    Przejrzyj online

    Przejrzyj wszystkie katalogi...